tradetrans.pl

tradetrans.pl – transport, motoryzacja, biznes, lifestyle

Biznes

Trudny klient – jak sobie z nim radzić?

Osoby zajmujące się marketingiem oraz sprzedażą powinny wiedzieć jak radzić sobie z trudnym klientem. Niestety nie wszystko wiemy od razu, ale na szczęście jesteśmy w stanie wszystkiego się nauczyć.

Kluczem jest bardzo dobre poznanie produktu, który mamy do zaoferowania

Prawdziwy sprzedawca potrafi sprzedać wszystko, kluczem jest tu dobra promocja oraz poznanie zapotrzebowania rynku i potrzeb klienta, z którym mamy do czynienia. Gdy poznamy bardzo dobrze nasz produkt przychodzi czas na zaprezentowanie jego mocnych stron oraz wskazanie aspektów, dla których właśnie nasz klient potrzebuje tego produktu bądź usługi. Musimy zdawać sobie sprawę, że klienci zadają różne pytania dlatego zawsze musimy być przygotowani na tyle, żeby móc odpowiedzieć na każde pytanie dotyczące naszego produktu. Pierwszym punktem jest uspokojenie klienta oraz nadanie rozmowie spokojnego tonu. Kiedy klient jest zrelaksowany jest znacznie łatwiej go namówić na skorzystanie z naszej usługi. Nie należy zatem denerwować klienta oraz używać zwrotów niezrozumiałych, których nie jest on w stanie pojąć. Ważne jest też, żeby przedstawiać nasz produkt zgodnie ze stanem faktycznym. Jeśli wszystko przedstawimy rzetelnie i zgodnie z prawdą mamy szansę, że w przyszłości klient do nas wróci, a także minimalizujemy ryzyko zgłoszenia reklamacji.

Wprowadzenie w błąd

Często sprzedawcy świadomie dodają pozytywne aspekty produktu zapominając przy tym, że jest to celowe wprowadzenie klienta w błąd. Skutkuje to późniejszym zdenerwowaniem klienta, który następnie może w internecie napisać nieprzychylną opinię na temat naszej firmy. Dlatego zawsze warto przedstawiać produkt zgodnie ze stanem faktycznym. Jest to całkowita podstawa niekoniecznie zrozumiała dla każdego sprzedawcy w dzisiejszych czasach. Bardzo ważna jest także empatia, czyli wczucie się w rolę klienta oraz w jego potrzeby. Nie zawsze musimy używać słowa przepraszam jeśli mamy do czynienia z niezadowolonym klientem. Słowo przepraszam możemy wyrazić na dziesiątki innych sposobów i jednocześnie nie zdenerwować przy tym naszego klienta. Aby zyskać przychylność klienta i utrzymać rozmowę warto zawsze mieć przygotowanych dla naszego rozmówcy kilka rozwiązań. Chodzi tu o to, żeby klient miał możliwość wyboru. W ten sposób może on poczuć się pewniej oraz mieć poczucie, że jest panem sytuacji. Jest to jedna z technik marketingowych, której poznanie na pewno przyniesie nam pozytywne efekty w przyszłości. Nie należy też nigdy zapominać, że pracując dbamy o dobre imię naszej firmy.