Rozwijaj się pod względem społecznym

0
110

Badacze nie mają wątpliwości – posiadanie relacji emocjonalnych, społecznych jest jednym z niezbędnym z elementów pomagających w prowadzeniu zdrowego i szczęśliwego życia. Jak się za to zabrać?
Nawiązuj trwałe więzi z rodziną i przyjaciółmi. Długoterminowe relacje mogą zapewnić wsparcie w trudnych czasach, zwiększyć zadowolenie z życia i pracy oraz zmniejszyć ryzyko przyszłych chorób.

Kontakty z bliskimi

Odnów kontakty z przyjaciółmi, których nie widziałeś od dłuższego czasu. Wyślij im listy, e-maile lub prezenty pocztą. Pamiętaj o ważnych datach, takich jak urodziny lub rocznice.
Nawiązuj więzi w swojej społeczności, zaprzyjaźniając się z sąsiadami i innymi lokalnymi mieszkańcami. Możesz zgłosić się na ochotnika do lokalnej szkoły, domu modlitwy, organizacji charytatywnej lub grupy politycznej, aby nawiązać nowe kontakty.
Nie musisz mieć mnóstwo przyjaciół, aby czerpać korzyści. W rzeczywistości kilka silnych przyjaźni może być bardziej wartościowych niż posiadanie kilku płytkich znajomych.
Adoptuj zwierzaka, jeśli możesz się nim opiekować. Zwierzę może pomóc obniżyć poziom cholesterolu, ciśnienie krwi oraz poczucie samotności lub lęku. Ważne jest jednak, aby adoptować zwierzaka tylko wtedy, gdy masz czas i pieniądze, aby się nim odpowiednio opiekować.
Utrzymanie psa lub kota to konkretne wydatki związane z zapewnieniem zwierzęciu wartościowego pożywienia czy odpowiedniej opieki weterynaryjnej.
Adopcja zwierzaka to dobra opcja, jeśli wolisz spędzać więcej czasu w domu. Większość zwierząt domowych wymaga kilku godzin opieki i towarzystwa dziennie.

Pomagaj innym

Pomagając innym, możesz także pomóc sobie. Wolontariat i pomoc potrzebującym może zapewnić silne poczucie spełnienia. Szukaj sposobów wspierania i pomagania ludziom, których kochasz.
Nie musisz mówić „tak” na każdą przysługę, ale możesz pomóc komuś, kiedy potrzebuje kogoś, kto pomoże mu w zadaniu.
Czasami po prostu rozmawianie z ludźmi może im pomóc, zwłaszcza jeśli przechodzą ciężki okres. Skontaktuj się z bliskimi, korzystając z połączenia telefonicznego, kiedy mogą czuć się przygnębieni.
Zgłaszaj się na ochotnika do organizacji charytatywnych. Możesz spacerować z psami w schronisku, zbierać pieniądze na badania medyczne lub zbierać ubrania dla potrzebujących dzieci.
Oddal się od toksycznych osobowości. Relacje z ludźmi, którzy wyrażają zachowania negatywne, kontrolujące lub impulsywne, mogą powodować stres i obniżać samoocenę. Ogranicz kontakt z toksycznymi ludźmi w swoim życiu.
Ustanawiaj i egzekwuj granice z osobami z tymi tendencjami. Poinformuj ich dokładnie, jakie zachowanie będziesz tolerować.
Jeśli masz członków rodziny, którzy powodują nadmierny stres, możesz nie być w stanie ich całkowicie uniknąć. Możesz jednak ograniczyć swój kontakt do wydarzeń rodzinnych.

jakitatuaz.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here